Aku bersyukur sangat...

Saatku terjaga redupku merenungnya senyuman tercipta,
Dan sudah ditawan segala cabaran segala dugaan,
Dan sudah dirasa sudah dibina impian kita,
Di puncak dunia, disini kita akhirnya sampai jua,
Tapi semua hanyalah sementara,
Tiada yang kan kekal selamanya,

Terima kasih semua,
Syukur ku pada yang Esa,
Kerna ku masih berdiri, sendiri tuk diri ini,
Telah ku katakan semua,
Telah ku tunaikan semua,
Tibanya masa untuk ku, bersama diri ku, untuk diri ku,

:: The Official - Terima Kasih Semua ::

Hurm~ Malam-malam ni layan pulak lelagu macam ni. Mendalam maksud lagu ni pada diri sendiri. Syukur aku pada Illahi kerana masih diberi kesempatan menikmati kehidupan yang agak-agak lepas makan untuk diri sendiri jerk. Sambil mengadap kertas kerja yang bersepah di atas meja. Aku terkenangkan kata-kata ummi, "Kerja yang diberi itu amanah. Kepercayaan yang orang berikan jangan dipersia-siakan. Yang paling penting kena jujur jangan menipu. Insyaallah jauh mana pun, along merantau ditempat orang pasti selamat." Lembut kata-kata ummi tu. Itu lah yang aku pegang sehingga ke hari ini. Itu lah satu-satunya ummi ku yang tiada insan lain mampu menggantikan tempatnya di hati ku. Along sayang ummi.

Sambil melayan lagu-lagu The Official aku mulakan langkah pertama dengan membuka folio hijau yang diberikan kepada aku kelmarin. Aku baca setiap apa yang tercatat di situ. Sambil menekan papan kekunci di komputer riba memulakan kerja.

Fuh~! Diam-diam siap jugak kerja aku ni. Tersenyum sendirian dan... "Dah pukul 11 rupanya." Aku melangkah malas ke dapur bancuh Nescafe 3 in 1 aku tu. Tinggal 1 bungkus jerk rupanya. Esok kene berbelanja gak. Sambil menyemak apa lagi yang perlu aku beli hari esok.

Suhu badan Lan dah kurang dah. Dia pun dah di tempatkan di wad biasa jerk. Lan kene demam panas rupanya. Teruk jugak rupanya kalo dah besor-besor macam ni kene demam panas. Eh, tiba-tiba fikiran aku melayang pulak teringatkan Faizal yang berada di HSA JB. Ntah apa kabar ntah sahabat aku sorang tu. Hari tu sebelum puasa aku dapat berita mengejut dari Wak yang menyatakan Faizal pengsan ditempat kerja. Doktor kata dia demam panas, selang beberapa hari lepas itu doktor beritahu bahawa Faizal dijangkiti Leukaemia. Punya terkejut aku mendengar berita tu. Terus aku menadah tangan dan mendoakan supaya Faizal diberi peluang seperti aku untuk terus bernafas dibumi ini.

Sambil menghirup Nescafe aku berdiri di balkoni, menghembuskan asap rokok. Aku lihat dari tingkat 16 rumah ku, betapa besarnya rahmat Allah kepada aku sebagai manusia. Terasa insaf sekejap. Pernahkah aku terfikir betapa ajaib dan magic nya kejadian manusia. Antara magic yang tak mampu dilakukan oleh David Blane atau pun David Copperfield adalah magic kejadian manusia. Dari setitis air mani dan akhirnya jadi manusia.... Jadilah aku dan mereka-mereka tu semua. Mana ada magician yang mampu buat begitu? Buat seks pandailah... "Hahaha...~"
tersenyum sendirian. Kagum aku dengan kuasa Maha Pencipta. Subhannallah~

"Woi! Apa senyum sorang-sorang tu. Giler ke apa?" "Lor... ko mangkuk... Terkezut aku. Lain kali bagi salam. Jangan sergah-sergah dari belakang. Kang aku kaki kang. Baru ko ada adab. Hehehe..." "Yelah~ ko tu... tersengih sorang-sorang kat situ dah kenapa? Buang tebiat." "Bila ko balik? Aku tak dengar pun ko bukak pintu. Ko ni macam mencuri kat rumah sendiri plak." "Ko tu ha... dah berangan.... Dunia nak kiamat pun ko masih tercongok kat situ macam patung sami buddha kat topekong cina tu... Pukul 12.15 tadi aku sampai. Ha!.. Lan apa cerita?" "Dia dah masuk wad biasa dah. Demam panas jerk doktor kata. Nasib baik tak jadi apa-apa." "Joe, esok aku outstation gi Sabah. Ada meeting. So, aku nak tido dulu ni. Penat. Ko tu jaga rumah bebaik bila aku tak de. Jangan bawak chikaro sudah la..." "Kalo aku bawak ko bukannya tau kan bob? hehehehe~~~" "Memang aku tak tau... Tapi Allah tau..." "Ala... gurau tak bleh... tak bleh gurau dok surau ar... Dah ar... pi tido ar... Potong stim ar ko ni... aku tengah syok layan perasaan ni..."

Hurm~ dah 1.30 rupanya... Baik aku tido... Kalo tak liat pulak nak bangkit subuh esok... Esok bukak mata kerja... kerja dan terus kerja....