Bersalahnya Aku.

"Ok la... Sekarang kita nak ke mana?" "Kita ke restoran depan tu nak tak?" "Ok" Aku dengan Nana berjalan menuju ke restoran yang dimaksudkan Nana tu. "Awak apa kabar Joe?" "Macam biasa jerk kabar saya." "Lama tak dengar kabar awak. Tu yang saja ajak awak keluar ni" "Owh~ Keje mana sekarang?" "Kerja kat area Keramat." "So, how tempat keje baru?" "Ok lah sikit." "Abis tu dok mana?" "Saya menyewa kat area Ampang Point." "Pi keje naik apa?" "Saya dah ada kete sendiri dah..." "Owh~" "Ane... Order." "Patut la tak nampak awak turun train tadi. Puas saya menunggu kat stesen LRT tu." "He~" "Milo Ais, Limau Ais" "Makan mcha?" "Makan tak mau."

"Awak keje sebagai apa kat sana?" "Keje sebagai designer lagi. Itu je kemahiran yang saya ada." "Tak pe la tu. Janji keje yang mendatangkan rezeki yang halal." "Mak abah awak sihat ke kat kampung?" "Sihat Alhamdulillah." "Eh? Asyik saya je yang bertanya bercakap. Awak yang senyap. Ni sapa yang ajak keluar ni?" "Tak pe ar Joe... Saya suka dengar awak bercakap." "Ye ke? Nanti saya membebel awak tak larat nak dengar." "Hahahaha~" "Gelak pulak dia..." "Eh! Bob apa cerita?" "Dia ok je. Kalo nak tanya pasal dia kenapa tak ajak dia keluar sekali?" "Tak pe la... Hari ni date dengan Joe. Esok Lusa date dengan Bob pulak." "Wah... dah maju seyh... sejak bila pulak dah pandai dating-dating ni?" "He~ Sejak Esok. Ha~" "Sejak esok ek? Macam pernah ku dengar ayat seperti itu. Tapi dimana ya?"

"Joe kenapa nampak semenjak dua menjak ni macam moody je?" "Moody? Nampak? Eh? Awak ni macam nujum pulak boleh nampak-nampak. Dok kat area Ampang keje kat Keramat macam ne leh nampak saya plak ni?" "Ada la..." "Ni yang tak besh ni... Baik cakap." "Rahsia. Shhhhh~ Mana leh bagi tau." "Cis. Rahsia la pulak. Tak pe bagi tau saya sorang jerk. Saya janji tak bagi tau orang lain." "Rahsia kalo dah bagi tau awak itu bukan rahsia lagi. Rahsia hanya saya sorang je yang tau." "Ok... Tak pe... So, kalo gitu saya pun tak de apa-apa nak bagi tau awak la..." "La... Merajuk la pulak..." "Tak de maknanya nak merajuk rujuk ni..." "Eles~" "Joe nak tanya sikit la..." "Aku dah agak dah dia ni... Mesti ada benda baru nak cari kita..." "Ok la tak jadi tanya la." "Lor... Merajuk ke?" "Tak la." "Ok ok.. Sori sori... Cerita la... Saya dengar ek." "Sori sori naik lori la." "Pulak... Tak pe la. Tak mo cerita sudah. Bukan saya yang nak bercerita. Awak yang nak bercerita. So, kalo tak nak sudah. Saya tak kesah pun." "Ok la Joe... Saya nak kene balik dulu la. Saya ada temu janji dengan customer saya ni." "Lor, hari Ahad pun jumpa customer ke?" "Ok la ek... Thanks. Ni duit awak bayar la air ni. Bye." "Orite. Its Ok. Bye."

Merajuk la pulak minah ni. Lantak ko la. Tak kuasa aku nak memujuk. Bukan aku pandai pun. Balik ar. Bosan la pulak dok sorang-sorang ni. Hurm~