Terlenakah Aku?

Jam dah menunjukkan pukul 3.30 pagi. 7/11/2009. Mata aku masih tak mahu tertutup. Hotak aku ni masih ligat memikirkan pelbagai perkara. Pagi ni masih lagi kawan karib aku menemankan aku. Tapi kawan aku ni dah tinggal sebatang la pulak. Rasa macam ada lagi sekotak kat dalam tu. Jap lagi la aku cari semula. Suasana kat luar agak berkabus. Sunyi jerk. Rasa damai jerk hati ini. Dikala ini aku cuba melepaskan segala lelah beban yang aku hadapi sekarang ni. Bob masih lagi bercinta ditelefon bersama aweknya. Layan jerk Bob... Kalo tak merajuk pulak...

Esok aku ada urusan kat pejabat. Aku perlu menyiapkan kerja-kerja yang tertangguh semalam akibat meeting. Sebab, hari Isnin ni Madam dah nak mintak dah kerja aku tu. Tapi yang aku pelik... Kenapa mata aku ni masih terus mahu melihat keindahan alam yang berkabus ni??? Baik aku masuk bilik, paksa diri untuk tidur.

"Indah alam ciptaan Allah,
Indah manusia ciptaan Allah,
Betapa kerdilnya aku untuk melupakan itu semua,
Sesungguhnya Allah tak pernah sekali pun terlupa,
Terlupa memberi rahmat kepada hambanya,
Terlupa untuk memberikan oksigen kepada hambanya,
Tak pernah pula Allah terlupa untuk memberikan kasih sayangNya,
Akan tetapi akulah yang menzalimi diri sendiri,
Akulah yang sering melupakanNya"

Eh? dah tertido ke aku ni? Atau aku masih lagi berangan-angan? Gelap... Hitam... Tiba-tiba... Putih sehingga menyilaukan.... Eh? Apa ni?