Eh?

"Then? Dia macam mana?" "Dia dengan muka gelabah dia la.... Hahahahahahaha~" Cis ko Bob, sikit punya rancak lagi ko kutuk aku dengan nana ni.... Yang minah ni pun satu hal gak... Ntah apa kene suka pulak dia nak tau pasal aku.... "Bob jap ek... Aku nak pi kedai tu jap beli rokok." "Merajuk ke Joe?" "Tak de ar... Apa kes nak merajuk dengan lu?" "Joe. Rokok aku ar skali..." "Orite!"

"Eh, Bob... Joe tu dia tu single lagi ke?" "Kenapa?" "Tak de ar... dia tu tak nampak macam ada masalah percintaan jerk." "Ntahla Nana? Dia tak pernah pulak cerita apa-apa dengan I. Ke you yang minat kat dia ni?" "Tak de la... Cuma Nana suka tengok cara dia tu... Dia jenis buat slumber jerk... walau pun dengan sesiapa... Muka macam tak de apa-apa masalah." "Hurm~ dia tu kalo Nana nak tau.... ada masalah ke? tak de masalah ke? sakit ke? tak sakit ke? selagi dia mampu senyum dia akan kata dia ok. Kekadang tu dah sampai pucat muka masih tak ngaku yang dia tu sakit." "Pernah ke dia buat macam tu Bob?" "Mamat tu? Hurm~ Sebab pernah terkene la saya boleh cerita. Tapi pantang mamat ni pulak, kalo kawan-kawan susah... fuh~ saya memang puji dia... dia sanggup tolong selagi dia termampu. Teringat masa ada sorang member kita orang dulu masa study sesama kat kolej. Member tu sakit perut. Datang si Joe ni dia pujuk la member kita orang tu pi klinik. Yang si member ni pun degil... Joe apa lagi.. sound tegak-tegak jerk... 'aku tak leh ar tengok kawan aku macam keadaan skarang ni. Aku bagi masa 3 minit untuk ko siap-siap pakai baju aku nak hantar ko pi klinik... Jap lagi aku datang bilik ko... ko tak siap lagi... aku sepak ko.' Member tu apa lagi... terus ar pakai baju. Dengan muka berkedut tahan sakit. Dalam masa yang sama Joe pi cari saya untuk pinjam kete hantar member kita orang tu. Saya dengan Joe pi la antar member ni ke klinik berhampiran. Tiba-tiba.... member kita orang tu dapat surat untuk ke HUKM kene terus ke bahagian kecemasan. Kami hantar la ke HUKM pulak. Sampai HUKM member kami tu kene tahan kat wad. Dia bagi tau kat Joe dengan saya. Tapi masalah nyer member tu tak de duit nak bayar duit rawatan. Masa tu saya nampak la kesungguhan dan keikhlasan Joe tu menjadi kawan. Sebenarnya masa tu kami pun tak de duit. Tapi saya tak tau la... Joe boleh sanggup keluarkan duit dalam 2 ratus bagi kat member tu untuk bayaran buat dan apa-apa yang patut. Kami balik rumah amik baju member tu dan datang semula hospital bagi sekali duit." "Hurm~" "Dalam perjalanan balik tu... saya tanya kat Joe. Dia ada duit tak nak makan ni?" Dia jawab pendek jerk "Tak de." "Bis tu? Ko nak makan macam mana nanti?" "Ala... Bob... duit boleh cari beb... Rezeki tuhan tu melimpah ruah kat bumi ni... Nyawa orang bukan boleh jual beli. Tengok tadi... Kalo terlambat antar member tadi tu... Ntah hidup ntahkan mati member kita tu. Tak payah la sangat nak berkira pasal duit ni... As long as... bila mamat tu keluar hospital tak sombong dengan aku sudah la... Aku pun tak minta dia bayar balik duit tu." "Member tu sakit apa Bob?" "Member kami tu sakit buah pinggang peringkat awal." "Masa tu saya terasa kagum la pulak dengan Joe ni. Memang tak sangka la dia tu jenis yang suka membantu orang." "Tu la... Dia pun pernah gak bantu Nana dulu. Tolong Nana masa mula-mula Nana kat KL ni..." "Eh.. dia dah datang dah.."

"Seronok sembang bro... Hehehee~" "Yang ko ni lama sangat tu kenapa? Ko beli apa sebenarnya?" "Aku pi kedai komputer tu. Cari mama-board* dengan ram." "Apa kes? Bukan ko guna note book ke? Apa kes cari barang desktop?" "Aishah call aku tadi malam. Dia kata PC adik dia yang belajar kat UTM tu rosak. Dari apa yang dia cerita tu aku dapat agak la yang mama-board dengan ram dia problem. Tu yang pi beli kejap tu." "Eh rokok aku mana?" "Tu ha dalam plastik tu." "Bis tu nanti nak kene pi amik PC kat rumah dia ke?" "Tak de ar... tak de keje gua nak pi rumah anak dara orang. Dia datang rumah kita nanti petang." "Owh~ patut ar hari tu dia mintak no henpon ko. Macam ne dia tau ko ada repair PC ni?" "Masa sembang-sembang tu... aku yang terbagi tau secara tak sengaja." "Eh... Joe... Siapa Aishah tu?" Alamak.... Aku pandang Bob... Bob pandang aku...